
Dawniej Trasa Królewska. Obejmuje sale Apartamentu Wielkiego i Królewskiego, Sale Sejmowe oraz Pokoje Matejkowskie.

Galeria im. Lanckorońskich obejmuje galerie malarstwa mieszczące sie w salach parteru, w tym obrazy Rembrandta oraz Galerię Militariów.

Zapraszamy na kolejne, jak zwykle inne, spojrzenie na dzieje sztuki. Tym razem w centrum będzie człowiek – artyści i artystki, ale też ich modele i modelki. Przyjrzymy się najlepszym i najciekawszym portretom powstającym od czasów renesansu do współczesności. Będzie to okazja, aby w nowy sposób przeanalizować twórczość znanych artystów takich jak Édouard Manet, Edgar Degas czy Pablo Picasso. Sięgniemy po autoportrety, dzięki czemu poznamy wszystkie oblicza Rembrandta, Vincenta van Gogha i Luciana Freuda. Autoportrety pozwolą nam przekonać się, że w dawnej sztuce było dużo więcej kobiet artystek niż nam się wydaje.

Wystawa w Zamku Królewskim w Warszawie przybliża historię architektonicznych zmian Zamku w czasach saskich i rolę architektury w kształtowaniu wizerunku dynastii Wettinów, która zasiadała wówczas na polsko-litewskim tronie. Ukazuje wizje Augusta II, który dążył do wielkiej przebudowy Zamku, mającej podkreślić prestiż jego rządów, a także dokonania Augusta III, który przywrócił mu rolę królewskiej rezydencji.

Dział Edukacji Zamku Królewskiego w Warszawie zaprasza na lekcje muzealne dla dzieci i młodzieży w edukacji domowej
Bilet w cenie 20 zł/os. dla dzieci i opiekunów grupy.
Dziecku do 13 rż. musi towarzyszyć opiekun. Dzieci powyzej 13 rż. mogą uczestniczyć samodzielnie za pisemną zgodą rodzica.
13 maja 2025 r., godz. 12.00
WARSZAWA W OBRAZACH CANALETTA/ lekcja dla klas 1-3
Dzięki słynnym obrazom Canaletta uczniowie poznają Warszawę sprzed ponad 200 lat – jej architekturę (ulice, pałace, kościoły) i mieszkańców (mieszczan, szlachtę, rzemieślników, przekupniów, kuglarzy, artystów, żebraków). Zastanawiają się, jak wyglądało życie dawnego miasta (transport, handel, rozrywki, higiena). Poznają biografię Bernarda Bellotta zw. Canalettem i tajniki jego warsztatu. Potrafią wskazać różnice między dawnym a współczesnym miastem, opisać obraz, posługując się takimi terminami, jak weduta, sztafaż, perspektywa. Rozumieją, jak powstaje obraz olejny (gruntowanie płótna, szkic, camera obscura, werniks).